Pelangi di Supermarket

Termos  Sendok Garpu 

Saat-saat berbelanja bisa juga jadi me time buat emak.  Seringkali berlama-lama menghabiskan waktu di sudut-sudut tertentu.
Nah kalau aku suka cuci mata di bagian perlengkapan rumah tangga dan buah-buahan. Lihat piring, gelas dan panci aneka motif dan warna itu menyegarkan mata banget deh. Mungkin sekarang memang lagi musim  peranti masak dengan warna menyolok seperti warna pelangi ini. Nah kebetulan banget warna pelangi itu sedang  jadi tema WPC minggu ini, Roy G. Biv (=mejikuhibiniu), ada gunanya dong foto-foto iseng di supermarket ini. 

Dasarnya aku suka dengan warna cerah makanya sekalian foto-foto kain cantik diunggah di Warna Pelangi Wastra Nusantara
 buah-buahan  
sayur dan buah 

EF#22 Suramadu Bridge

Failed holiday you wish to do it, is this week challenge for BEC. 

<!–more–>In  planning a holiday I had never been make it in details. I only make a list which places to visit in a day. Then I would go with the flow, if the destination was good I would stay longer. I think planning everything in details would bring stress and pressure during the trip, then what would be the benefit of travelling. 

Last year me and my family visited Malang, it was a pity the flight home from Malang were all taken, so we decided to go home from Surabaya instead, a nearby capital of East Java, only about two hour by car.
So, my plan for the day was a short browse over old town Malang, to see the famous Ijen boulevard, then made a trip to Mojokerto to visit  Museum Majapahit Trowulan, followed bu a trip to try the Suramadu bridge which connected Java and the island of Madura.

The trip to the previous destinations went well, except that we took a longer route to the Museum. So it was late in the afternoon when we reached Surabaya. There were also a traffic jam in the city and the driver was not familiar with the route to the bridge of Suramadu. It took us longer, though we made it to the island of Madura but we could not have spare time to make a window shopping in batik Madura shops and try the famous dishes of Madura such as the famous nasi bebek Sinjay. The children were sleepy and insisted on going to the hotel.

The Indonesian version is here

EF #21  My Weekend Destination

I have  missed the  English challenges for several weeks, oh noooo. Iam trying tocatch up.  BEC’s weekly challenge  # 21 theme is about holiday destination under Rp. 100.000 (or around less than US$10) you must see!

Yes,of course there are many touristic destinations here in the capital that only cost you minimal  fare or even free. You can go to one of the 47 museums in Jakarta .  This time I want to ask you to see one of the several public garden in the city,Taman Ayodya.

Taman Ayodya

To reach this garden situated in southern part of Jakarta was very simple and cheap. The Trans Jakarta bus was  the easiest mode of transportation to get there, use the Blok M – Kota line. It, only cost you  Rp 3,500. From Blok M Station  you  took the Metro Mini number 69, for just  Rp 3,000,  or you could just walk to the west.  The distance was about 1 kilometer, so you just needed a half an hour walk.

The garden was spacious, clean,  and the foliages of the big trees would make you feel fresh. What would you do here? You could just sit on the benches under the gazebos, relaxed and read a book, or  you could jog round the fish pond, or rented a bicycle. There were also a wifi, no need to worry you still can update your status to your social media account easily. Then, if you felt enough, tou could walk  to the north west to find another public garden, Taman Langsat.

Feel hungry? Around the garden there were  street food vendors, bakso or mi ayam.

So, it was easy to find cheap  places here in Jakarta, isn’it?

 

On the Way

IMG_6424.JPG
Ada pengamen berkostum boneka lucu yang menarik perhatian. Kostum yang besar ini kelihatannya empuk, dan punya wajah imut dengan bulu mata panjang lentik yang berkedip-kedip ganjen. Goyangan pinggul dan perutnya juga lucuu banget, he.. he… Entah bagaimana cara menggerakkannyw.

Tema minggu ini
On the Way
, juga tampil di Blog Berbagi Kisahku.

Keben

IMG_6300.JPG
Ada foto sebatang pohon dengan buah unik yang sudah cukup lama kusimpan. Sudah setahun, entah kenapa kok malas cari namanya, padahal bisa cari tau dengan bikin variasi kata kunci, atau dengan gambar, seperti waktu Idah tanya nama bunga dengan nama lokal Cinta Abadi.

IMG_6299.JPG
Tumbuhan ini kutemukan di sekitar Ancol Beach City Mall, tumbuh di tanah berpasir. Tertarik karena lihat bentuk buah yang menurutku seperti kepala bebek lengkap dengan paruhnya, tergantung sudut melihatnya sih, sebetulnya bentuk buahnya persegi. Ada nggak yang punya impresi sampa sepertiku he..he..

Akhirnya tahu nama tanaman ini Keben, butun, putat laut (Barringtonia asiatica) dan dapat gelar pohon perdamaian dari posting mbak Prih Rynari dan mbak Lidya. Ternyata pohon ini memang jenis mangrove, pantas aja bisa tumbuh tinggi di tanah berpasir.Tapi dia juga punya adaptasi tinggi, bisa tumbuh di halaman keraton yang jauh dari pantai.